کتاب خلق مدل کسب و کار اثر الکساندر اوستروالدر و ایو پیگنیور
کتاب خلق مدل کسب و کار ترجمه فارسی کتاب Business Model Generation نوشته الکساندر اوستروالدر و ایو پیگنیور است که در سال ۲۰۱۰ میلادی منتشر شده است. نسخه فارسی کتاب با ترجمه بابک وطن دوست، بهامین توفیقی، حسام الدین ساروقی و غلامرضا توکلی توسط انتشارات آریاناقلم منتشر شده است.
این کتاب یکی از برترین و مشهورترین کتابها در حوزه کارآفرینی و طراحی بوم کسبوکار است که در سطح دنیا با استقبال فراوانی مواجه شده است. کتاب اثر با زبانی ساده و روان و با استفاده از روشهای خلاقانه و جدید مباحث مرتبط با مدلهای کسبوکار را عنوان کرده و اطلاعات جامع و مفصلی دربارهی بوم کسبوکار بیان کرده است.
بخشی از مقدمه کتاب خلق مدل کسب و کار
ما چگونه میتوانیم ایدههای خود را به مدلهای کسبوکاری تبدیل کنیم؟ چگونه میتوانیم به عنوان یک شرکت در حال فعالیت، مدل کسب و کار خود را بهبود دهیم؟ چگونه میتوانیم مدلهای قدیمی و غیرقابل استفاده را به چالش کشیده و متحول کنیم؟ کتاب خلق مدل کسب وکار قصد دارد که به این سوالات پاسخ دهد.
این کتاب ابزاری را در اختیار شما قرار میدهد تا ایدهی کسبوکارتان را به شکلی اجرا کنید که برای شما درآمدزا باشد. مثالهای کتاب به صورت تصویری ارائه شده و سناریوهای مختلفی در قالب تمرین و کارگاه به عنوان مکمل محتوای کتاب در نظرگرفته شده است که به راحتی میتوانید از آنها استفاده کنید.
این کتاب به شما کمک میکند تا کسبوکارتان را بهتر بشناسید و بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند؟ نقطۀ تمایز شما از رقبا چیست؟ چطور میتوانید محصول یا خدمات خود را به دست مشتری برسانید؟ درآمدهای شما از چه راهی است؟ ساختار هزینۀ شما به چه شکل است؟ و…
نویسندگان کتاب دربارۀ آن میگویند: ما به جای نگارش کتابی متداول در مورد نوآوری در مدل کسبوکار، سعی کردهایم تا یک راهنمای عملی برای افراد بلندپرواز، تغییردهندگان قاعده بازی و چالشگرانی طراحی نماییم که علاقه شدیدی به طراحی یا بازآفرینی مدلهای کسبوکار دارند.
مطالعۀ این کتاب برای استراتژیستهایی که میخواهند مدل کسبوکار یک سازمان را بهتر بشناسند تا بتوانند استراتژی مناسبی را برای آن تعیین کنند، کارآفرینانی که میخواهند سرمایهگذاران را برای سرمایهگذاری روی کسبوکارشان قانع کنند و برای تمام صاحبان کسبوکاری که به دنبال تحولی درمدل کسبوکار، ساختار درآمدی و هزینهای خود هستند میتواند مفید باشد.
سرفصل مطالب کتاب خلق مدل کسب و کار
۱- تابلوی طراحی
تعریف مدل کسبوکار
نه جزء سازنده
تابلوی طراحی
۲- الگوها
مدلهای کسبوکار تفکیکی
دنبالهدار
پلتفرمهای چندوجهی
رایگان به عنوان یک مدل کسبوکار
مدلهای کسبوکار باز
۳- طراحی
بینش مشتریان
ایدهپردازی
تفکر تصویری
نمونهسازی
قصهگویی
سناریوها
۴- استراتژی
محیط مدل کسبوکار
ارزیابی مدلهای کسبوکار
استراتژی اقیانوس آبی از نگاه مدل کسبوکار
مدیریت چندین مدل کسبوکار
۵- فرآیند
فرآیند طراحی مدل کسبوکار
دورنما
سخن آخر
این کتاب چگونه ایجاد شد؟
مراجع
توضیحات فصول
مشخصات کتاب
نویسنده: الکساندر اوستروالدر، ایو پیگنیور
مترجم: بابک وطن دوست، بهامین توفیقی، حسام الدین ساروقی، غلامرضا توکلی
تعداد صفحات: ۲۹۵
قطع: بیاضی
نوع جلد: شومیز
نوبت چاپ: نوزدهم، ۱۴۰۲
شابک: ۹۷۸۶۰۰۶۲۲۷۴۰۵
قیمت: ۳۵۶ هزار تومان
ناشر: آریاناقلم
برچسب: بوم کسب و کار طراحی مدل کسب و کار
نقد و بررسیها0
هنوز بررسیای ثبت نشده است.