کتاب پرسونای مشتری نگاهی تحلیلی بر ویژگیهای شخصیتی و ذهنی خریدار اثر ادل ریولا
کتاب پرسونای مشتری ترجمه فارسی کتاب Buyer Personas نوشته ادل ریولا است که در سال ۲۰۱۵ میلادی منتشر شده است. نسخه فارسی کتاب با ترجمه فرشاد حیاتی در ۲۲۹ صفحه توسط انتشارات چالش منتشر شده است.
کتاب حاضر راهنمای کاربردی و عملی جهت درک نیاز و کیفیت فرایند تصمیم گیری خریدار است. کسب آگاهی و آنچه که در مفاهیم روانشناختی داد و ستد از آن به عنوان بصیرت یاد میشوند، در واقع فراگیری روشی جهت ورود به ذهن مشتری است. مخاطبان این کتاب میتواند شامل همه اهالی داد و ستد و امور بازرگانی باشد که به فروش و سودآوری بیشتر میاندیشند.
بخشی از مقدمه کتاب پرسونای مشتری
در این کتاب شما یاد خواهید گرفت که چگونه نسبت به ساختار فکری مشتری بصیرت پیدا کنید تا قادر شوید آنچه را که خریدار شما در جستجوی آن است خلق کرده و به فروش برسانید. خواهید دید که چگونه میان نیازهای مختلف گروهها تمایز بگذارید. در کتاب پرسونای مشتری خواهید آموخت که مرزهای موفقیت را درنوردید.
فرا خواهید گرفت که در جستجوی ویژگیهای مشتری، تجارت شما براساس صدای خریدارتان استوار است، نه صدای سرمایهگذارتان، مدیر عامل، مدیر تولید یا کارکنان بخش روابط عمومی. این امر ساختاری براساس اعتماد با مشتریتان بنا میکند که بتوان آنها را وارد فرایند خرید نموده و کارکنان بخش فروش و ارائه خدمات را راحتتر و سریعتر نمایید.
سازمانهایی که برای درک و شناخت پرسونای مشتریهایشان زمان میگذارند، از دام فروش اشتباه و در زمان اشتباه میگریزند. خواهید دید که با مفید و آموزنده بودن بجای سر و صدای بیهوده برپا کردن، تجارت شما زنده و پویا میشود. مشتری به تجارت با شما مشتاق شده و علاقهمند به اشتراکگذاری ایدههای شما با دیگران خواهد شد؛ کار فروش به شکلی سریعتر صورت پذیرفته، مشتری شاید حتی به شما پاداش نیز پرداخت نماید. کسب بصیرت نسبت به پرسونای مشتری تجارت شما را دگرگون خواهد نمود!
سرفصل مطالب کتاب پرسونای مشتری
فصلاول: تصمیمهای مشتری و افرادی که آنها را اتخاذ میکنند درک نمایید
فصلدوم: بر بینشهایی که تصمیمهای بازاریابی را هدایت میکنند، تمرکز کنید
فصلسوم: تصمیم بگیرید که چگونه بصیرتهای مربوط به پرسونای مشتری را کشف کنید
فصلچهارم: مجوز گرفته و مصاحبه با مشتریان را برنامهریزی کنید
فصلپنجم: مصاحبههای اکتشافی با مشتری انجام دهید
فصلششم: از مصاحبههایتان، بصیرتهای خرید را استخراج کنید
فصلهفتم: تعیین کنید که چه تعداد پرسونای مشتری نیاز دارید
فصلهشتم: در مورد آنچه میخواهید به مشتری بگویید تصمیمگیری کند
فصلنهم: فعالیتهای بازاریابی را طراحی کرده تا سیر حرکتی مشتریان را آسان نمایید
فصلدهم: فروش و بازاریابی را به منظور کمک به تصمیمگیری مشتری تنظیم نمایید
فصلیازدهم: با نگاهی به آینده، با کم کار را شروع کنید
مشخصات کتاب
نویسنده: ادل ریولا
مترجم: فرشاد حیاتی
تعداد صفحات: ۲۲۹
قطع: رقعی
نوع جلد: شومیز
نوبت چاپ: اول، سال ۱۳۹۹
شابک: ۹۷۸۶۲۲۶۰۱۷۵۰۳
قیمت: ۲۲۵ هزار تومان
ناشر : نشر چالش
برچسب: افزایش فروش بازاریابی فروش پرسونای مشتری
نقد و بررسیها0
هنوز بررسیای ثبت نشده است.