کتاب معامله گری بر مبنای عواطف و احساسات جلد دوم اعجاز ذهن در بازارها
کتاب معامله گری بر مبنای عواطف و احساسات جلد دوم ترجمه فارسی بخشهای سوم تا پنجم کتاب Trading on Sentiment: The Power of Minds Over Markets نوشته ریچارد ال. پترسون که در سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر است. مطالب بخش اول و دوم کتاب، در جلد اول منتشر شده است.
کتاب حاضر در ۲۹۶ صفحه با ترجمه محمد شبانی و آرین شبانی توسط انتشارات آراد منتشر شده است.
بخشی از مقدمه کتاب معامله گری بر مبنای عواطف و احساسات جلد دوم
موضوع اصلی مورد بحث در این کتاب (در راستای تکمیل مباحث جلد اول) بررسی نقش عواطف، احساسات سیستماتیک و جمعی و نظاممند فعالان بازارها بر الگوهای قیمتی سیال بازارها است. خوانندگان با مطالعه این کتاب میتوانند یاد بگیرند که هم از این الگوها استفاده کنند و هم احساسات را در خود مدیریت کنند. کتاب معامله گری مبتنی بر عواطف و احساسات سرشار از نکات، الگوها و موضوعاتی است که میتواند به خوانندگان در مدیریت عواطف و احساسات آنها در بازارها کمک کند.
موضوعات مطرح شده در کتاب، به چگونگی سنجش، اندازهگیری و تحلیل کمی عواطف و احساسات حاکم بر بازارهای مالی و سرمایهگذاران فعال در این بازارها مربوط میشود. این کتاب در ۵ بخش سازماندهی شده است. (دو بخش در جلد اول و سه بخش در جلد دوم آمده است). بخش اول به بررسی مبانی رفتار سرمایهگذاران اختصاص داده شده است. با بررسی احساسات غالب یا رایج بین سرمایهگذاران میتوان تا حدود بسیار زیادی نوسانات قیمت در بازارها را پیش بینی کرد. در بخش دوم به بررسی الگوها و نشانههای کوتاه مدت تاثیرگذار بر تغییرات قیمتی بازارها پرداخته شده است.
بخش سوم به بررسی الگوها و نشانههای بلندمدت تاثیرگذار بر تغییرات قیمتی بازارها میپردازد. در بخش چهارم الگوها و نشانههای پیچیده همچون حباب های قیمتی سوداگرانه و مخرب، الگوهای تاثیرگذار بر تغییرات قیمتی در بازارهای بورس و کالا و ارز پرداخته شده است. بخش پایانی کتاب، نگاه ویژهای به روان شناسی شخصی سرمایهگذاران به عنوان ابزاری بسیار مفید برای کمک به سرمایهگذاران با هدف پیشگیری از ابتلای آنان به سوگیریهای مخرب دارد.
سرفصل مطالب کتاب معامله گری بر مبنای عواطف و احساسات جلد دوم
خلاصه جلد اول (در این فصل مطالب جلد اول در حدودا ۲۰ صفحه مرور شده است)
بخش سوم: الگو یا نشانههای بلندمدت
فصل۱۱: روندها و تداوم، تمایل قیمتها به حفظ نرخ فعلی (مومنتوم)
فصل۱۲: سرمایهگذاری مبتنی بر ارزش سهام شرکتها
فصل۱۳: خشم و بدگمانی و ظن
فصل۱۴: روانشناسی رهبری
فصل۱۵: یافتن راه یا مسیریابی در شرایط عدم قطعیت و اطمینان
بخش چهارم: الگوهای پیچیده و داراییهای منحصربهفرد
فصل۱۶: سرمایهگذاری با قابلیت حق انتخابهای بیشتر (اختیاری)
فصل۱۷: دمیدن در حبابها یا پایدار شدن حبابها
فصل۱۸: زمانبندی نقطه اوج یا قله حبابها
فصل۱۹: تجریه و تحلیل عواطف و احساسات در بازارهای بورس کالا
فصل۲۰: خصوصیات و ویژگیهای پول و ارزها
فصل۲۱: نشانگرهای اقتصادی
فصل۲۲: نظام یا رژیمهای عواطف و احساسات
بخش پنجم: مدیریت ذهن
فصل۲۳: بهداشت ذهن و روان
پیوستA: آشنایی با شاخصهای روانی بازار تامسون رویترز
پیوستB: روشهای مدلسازی فعالیت اقتصادی
مشخصات کتاب
نویسنده: ریچارد ال. پترسون
مترجم: محمد شبانی، آرین شبانی
تعداد صفحات: ۲۹۶ صفحه
قطع: وزیری
نوع جلد: شومیز
نوع چاپ: تک رنگ (سیاه و سفید)
نوبت چاپ: اول، سال ۱۴۰۲
شابک: ۹۷۸۶۰۰۱۸۶۶۰۵۰
قیمت: ۲۸۵ هزار تومان
ناشر: آراد
برچسب: روانشناسی بازار
نقد و بررسیها0
هنوز بررسیای ثبت نشده است.